Reacties

‘Griep Ruimt Op is voor mij vooral een aanjager geweest. De vloer van mijn werkkamer was niet meer te zien door alle stapeltjes van papieren en tijdschriften, waarvan ik dacht deze ooit nog eens door te nemen, want je weet maar niet of daar niet nog een artikel in staat om te bewaren! En dat komt er natuurlijk nooit van…. Caroline had al snel door dat ik een verzamelaar ben die moeilijk weg kan gooien. En nog erger: ik verzand er in. Klopt helemaal… de ballast van al die prikkels en ‘nog te doen’ blokkeerde me in het nemen van actie en ruimte voelen. Na een paar uur van besluiten en weggooien was de vloer leeg en een hadden we een concreet lijstje met actiepunten gemaakt. Sindsdien loop ik regelmatig naar de papierbak, bezoek ik de kringloopwinkel, zien mijn boekenkasten er ordelijker uit en heb ik al veel van het lijstje af kunnen vinken!

Edith van Kuijck

__________________________________________________________________________________________

‘Ik was best wat huiverig voor een date met een organizer. Het is wel mijn huis, met mijn spullen! Maar het inhuren van Griep bleek na drie uur een gouden greep. Haar aanpak met een goede mix van empathisch vermogen en daadkracht resulteerde in een gestructureerde en, niet onbelangrijk, opgeruimde woonomgeving. Rommel maken is een kunst, deze organizen een vak!’

Ellen van Ree


‘Een organizer in het algemeen, dames en heren, is het mooiste dat je jezelf kunt gunnen. Het is de olie in de motor van je creativiteit, de dynamo om je fiets te verlichten, het beste dat je kan overkomen.’

Ella Arps


‘This Summer I changed jobs and started working from home. To streamline my new home office, I recently I hired Caroline. Because she lives in The Netherlands, her consulting was done via ‘before’ pictures that I sent her and a couple of SKYPE sessions. Based on my needs and requirements, Caroline provided me with practical solutions that were easy to implement, given my busy work schedule. Her approach is geared toward simple, functional, user friendly. It was a pleasure working with Caroline and I highly recommend her to unclutter and organize a work space.’

Kamran Ata, Johns Creek, Georgia


‘Het tonen van mijn rotzooi aan anderen is iets waarvoor ik mij schaamde en dus bleef de deur van mijn werkkamer meestal gesloten. Tot ik er zoveel last van kreeg dat het mijn creativiteit en werk in de weg ging zitten. Er moest wat gebeuren. De chaos was niet meer te overzien: overal papieren waar ik ‘nog wat mee moest’, tijdschriften die ik wilde bewaren, omdat er ‘iets interessants in kon staan’ en persoonlijke kaarten en brieven van lieve mensen die ik ‘als ik tachtig ben’ weer wil teruglezen. En dat alles in een kamer van 2,5 bij 3 meter, die zowel privé als zakelijk wordt gebruikt. Gelukkig kwam ik Caroline tegen, zij vroeg mij wat ik met de kamer wilde. Ik heb haar duidelijk gemaakt wat ik eigenlijk zou willen, namelijk een bankje in mijn kamer, een groot prikbord aan de muur, en natuurlijk alles netjes opgeruimd, totaal onmogelijk in mijn ogen. Ik mailde Caroline foto’ s en ze nam de uitdaging aan. Voordat ze kwam, kreeg ik al de opdracht om een overbodige printer weg te doen.

Opruimen onder toezicht, in je eigen huis, is natuurlijk heel raar, maar ook wel zo makkelijk. Je hoeft alleen maar de opdrachten van Caroline uit te voeren, zoals het uitzoeken van de papieren waar je wel of niet iets mee wilt, terwijl zij zelf van alles sorteert en ordent, zonder in detail op de zaken in te gaan. Ze stelt eenvoudige vragen zoals: wil je dit houden of niet? Daarbij kijkt ze tegelijkertijd naar de inrichting van de ruimte, waarbij ze praktische oplossingen bedenkt voor het archiveren van, bijvoorbeeld, de administratie en het toonbaar maken van de ruimte. Zo kreeg ik tijdens de theepauze een Ikea-gids voor mijn neus, om ideeën op te doen. Leuk was ook dat Caroline uit zichzelf een beeldje in de vensterbank zette (ik zou er zelf nooit aan gedacht hebben om iets in de vensterbank te zetten), dat herinnert me nu elke dag aan mijn overleden oma. Het beeldje was eerst ergens ‘verstopt’ in mijn kamer , maar nu zie ik het elke dag en word er heel vrolijk van!

Het prettige van het opruimen met Caroline is dat ze je niet uitlacht als je iets ‘belachelijks’, dat zij direct zou weggooien, toch wilt houden. Daarnaast is ze een doorzetter; zelf zou ik na een uur weer gestopt zijn met sorteren, maar dat lukt niet met haar in de buurt. Ze is streng maar rechtvaardig, invoelend en resultaatgericht. En dat is waar het om draait: het resultaat! Het was verbluffend wat we in een halve dag hebben bereikt.

Toen ze na een middag hard werken wegging, liet ze me achter met een bijna leeg bureau, spullen op de gang die mijn kamer niet meer in mochten, een geordende kast, een kast die ik zelf nog moest ordenen en een paar duidelijke opdrachten. Ik weet nu wat me te doen staat om alles helemaal op orde te krijgen en ben inmiddels naar Ikea geweest. Dank je wel Caroline, dit was een actie waar ik de rest van mijn leven plezier van ga hebben. Het was even doorzetten, maar een probleem van jaren is nu opgelost. Dankzij jou ik ga nu opgeruimd verder!’

Suzanne Liem

 

 

 

06-55330810 | Caroline@GriepRuimtOp.nl